Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Ons brein als business model’

We willen mensen beter laten eten. Dankzij onderzoek naar het consumentengedrag bij het maken van foodkeuzes kunnen ondernemers hun bedrijfsvoering aanpassen en gasten betere en gezondere keuzes laten maken. ‘De gezonde optie moet de standaardoptie worden’, zegt Adam Brumberg van het Food and Brand Lab van de Cornell University in de Verenigde Staten.   Klik […]

Lees meer

And the winner is…….

Op de Slavakto (Slagers Vakbeurs) van afgelopen dagen hebben wij een raad en win actie georganiseerd. Na drie spannende dagen kon dan eindelijk de vaas met het zand en speelgoed op de weegschaal (8,960 gram) en werd de winnaar bekend: Michel van Elten kwam het dichtstbij met het door hem geschatte gewicht!!!   Michel van Elten, van Slagerij Van […]

Lees meer

‘Hoge ogen gooien met je website’

Alleen het beste is goed genoeg voor de online consument. Organisaties moeten volgens WUA! redeneren vanuit de behoeften van de doelgroep. Waar is de potentiële klant naar op zoek? Hoe ziet zijn online zoekstrategie en voorkeuren eruit? Waarom kiest hij wel voor de ene website en niet voor de andere? De keuzes die mensen online […]

Lees meer

‘Wordt het aandacht vragen of aandacht schenken?’

Aandacht trek je al snel. Een vloek. Een zucht. Een knipoog. In drie seconden heb je ‘t voor elkaar. Maar de aandacht vasthouden en vertrouwen winnen is een ander verhaal. Aandacht is een delicate kwestie. Driekwart van de Nederlanders denkt dat het voor bedrijven steeds belangrijker wordt om klanten oprecht aandacht te geven en hun […]

Lees meer

‘Google’s Conscious Café’

De manier waarop we eten wordt niet alleen beïnvloed door ons hongergevoel, maar juist door externe factoren. Google opende eind 2014 het Conscious Café in San Francisco. Het restaurant is er volledig op gericht om de gasten bewustere keuzes te laten maken en om de aandacht te focussen op het eten en op elkaar. In […]

Lees meer

‘Groots in klein blijven’

“Wij hebben genoeg van eenheidsworst”, zeggen Lotte Wouters en Maartje Nelissen van de Food Line-Up en Paul Sharo van Man met Bril Koffie. Deze jonge ondernemers zijn de stuwende kracht achter een nieuwe economie waarbij de kwaliteit van het product aan de kwaliteit van leven wordt gekoppeld. Hoe je dit succesvol doet?   Klik op deze […]

Lees meer

‘De spaak in het wiel van HelloFresh?’

Binnen anderhalve week tijd wordt het landschap van de online foodbezorging aardig opgeschud. Is dit het startschot voor de grote supermarktketens om zich eindelijk op het strijdtoneel van de maaltijdboxen te begeven? Hierbij de link naar een interessant artikel van retailwatching.nl met de verschillende oude en nieuwe spelers.

Lees meer

‘Modelovereenkomst voor ZZP’ers: de nieuwe VAR’

De VAR-verklaring voor ZZP’ers verdwijnt per 1 januari 2016 en wordt vervangen door een nieuw systeem van modelovereenkomsten. De Tweede Kamer is akkoord met dit wetsvoorstel, de Eerste Kamer zal het voorstel na het zomerreces behandelen en waarschijnlijk goedkeuren. Wat houdt deze nieuwe maatregel in en wat zijn de consequenties voor zelfstandige ondernemers?   Klik […]

Lees meer