Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Vuurwerk? Gewoon doen!’

Als je wilt dat mensen het over je hebben, zal je indruk moeten maken. Hoe? Door te verrassen, telkens weer! En een gastvrij gevoel geven helpt ook. Probeer een klant is te gaan zien én te benaderen als gast en kijk wat er gebeurt. Lees meer.

Lees meer

‘Old Amsterdam introduceert de Old Burger’

Pssstt… er komt een nieuwe hype en jij kan erbij zijn! In de nieuwe commercial van Old Amsterdam maakt Nederland kennis met de Old Burger: de introductie van de ‘Old Burger’, een sappige burger met daarop een dikke plak Old Amsterdam tussen twee stukken stoer brood.. Omdat in de Old Burger-campagne alles draait om smaak, maakt de […]

Lees meer

‘Best Practices, over het vertellen van je verhaal’

In het nieuwste Food Inspiration Magazine staat een mooi artikel over Storytelling met zeven heldere voorbeelden. “Tot enkele jaren geleden was een steak gewoon een steak. Vandaag zijn we veel meer betrokken bij de herkomst van ons eten. Gasten willen weten om welk ras het gaat en vooral wie de kweker is of van welke boer […]

Lees meer

Café Restaurant Orloff – Kwaliteit leeft

Vader en zoon in de zaak, een tweede zaak openen… Het komt veel ondernemers bekend voor; de spanning tussen familie, compagnon zijn, collega en vriend. Van eerst alles zelf doen naar loslaten, focus, managen en de zoektocht naar Goed Personeel. In de Utrechtse Café Orloff spreken vader en zoon Cools over hun verhaal. Via deze link kun […]

Lees meer

‘Creatieve Ambacht – Meesterlijk Brood’

Ambacht en moderne techniek gaan super goed samen. Meesterpatissier en meesterboulanger Robèrt van Beckhoven is een inspiratiebron voor ondernemers,  de volgende generatie en diverse vakmensen. Klik op deze link voor de nieuwe Food Inspiration Magazine met video-interview met Robèrt en zijn Leerfabriek in Oisterwijk.

Lees meer

‘Waarom winkelstraten op zaterdag steeds leger zijn’

De zaterdag is nog duidelijk de drukste winkeldag, maar neemt nu al vier jaar op rij in aantal passanten af. De traditioneel rustige dagen (maandag, dinsdag, woensdag) worden in verhouding belangrijkere winkeldagen. En op een zondag ligt het online surf- en koopgedrag zeven keer hoger dan op doordeweekse dagen… Klik hier om het gehele artikel te lezen. […]

Lees meer

‘Deel 2- Hightrafficlocaties als nieuwe winkelomgevingen’

Hightrafficlocaties beginnen zich steeds nadrukkelijker als aantrekkelijke nieuwe winkelgebieden te manifesteren. In 2011 is al ingegaan op de opkomst van retail, horeca en service op deze locaties. De vraag is waar we nu, inmiddels vier jaar later, staan met de ontwikkeling van deze voorzieningen op de verschillende high traffic locaties in Nederland? Een paar toonaangevende […]

Lees meer