Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Ron Blaauw bouwt aan hotdogimperium’

Dat de Hotdog hot was, wisten we wel, maar dat Ron Blaauw zich er nu ook op stort en de Hotdog uit het fastfood segment trekt en als Haute Fastfood introduceert is nieuws. ‘Haute dogs’ – met behalve ambachtelijk gemaakte broodjes en knakworsten bijvoorbeeld gerookte chilimayonaise of ganzenlever. Klik hier voor het artikel  

Lees meer

‘Heinz 57 Foodlist’

Een bucket list met de 57 smaakbelevingen waarvan Heinz vindt dat je ze in ieder geval één keer in je leven gedaan moet hebben, zoals No 6: Groepsopdracht: Koop samen met je vrienden een koe, N 10: word zelf bakker en bak je eigen brood, No 14: Zet de wereld op z’n kop en eet je […]

Lees meer

‘The Bakery: denim in een broodzak’

We blijven nog even in de tassen en zakkenmodus: Deze keer een spijkerbroek in een broodzak. Hoe twee bijzondere  ambachten toch naadloos aan elkaar kunnen aansluiten. The Bakery creëert naar eigen zeggen een winkelbeleving die in alle opzichten vernieuwend is. Bij The Bakery kunnen klanten namelijk genieten van versgebakken koeken en broden, speciaalbieren en bovenal terecht voor merken […]

Lees meer

‘Stemming stuurt de verkoop’

Over de noodzaak van het transformeren van de cultuur binnen organisaties, het belang van een positieve, relaxte (verkoop)cultuur door communicatie. Communicatie, omdat het de focus van verkopen afhaalt en naar gerichte communicatie vergroot. Communicatie die leidt tot meer betrokkenheid. Klik hier voor het gehele artikel  

Lees meer

‘Foodtrends 2015; Bewuster genieten!’

Feel good is de trend! We gaan meer socializen aan tafel met vrienden en familie. We hebben bovendien meer geld over voor een goed ingrediënt en we genieten bewuster (less = more). Minder voedselverspilling, verpakkingsvrije en onbewerkte producten; en in plaats van de plastic soep op zee, eigengemaakte soep thuis! Ondernemers gaan meer en meer begrijpen dat luisteren naar de […]

Lees meer

‘Twaalf tasjes nu het nog kan.’

Per 1 januari 2016 zijn plastic tasjes verboden tenzij ze noodzakelijk zijn vanwege functionaliteit of voedselveiligheid. De bedrijven in dit artikel hebben nog gauw even de kans gegrepen om op een gave wijze indruk te maken met hun ontwerp. http://www.retailwatching.nl/marketing/artikel/LmxzN7mTRpq2QDCYg3uJxQ-0/twaalf-tasjes-nu-het-nog-kan.html

Lees meer

‘Inzet van sociale media leidt vooral bij niet-klanten tot een betere reputatie’

Nu ook met een wetenschappelijk onderzoek bewezen! Engagement via sociale media leidt vooral bij niet-klanten tot een betere reputatie. Ook zijn sociale media veel belangrijker dan traditionele media voor tevredenheid van klanten over het contact met een bedrijf. Conclusie: richt je als bedrijf in je sociale-media-activiteiten op een brede consumentengroep, en niet te eenzijdig op alleen […]

Lees meer