Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

Meat me there

Wereldwijd verschijnt er een nieuw slagersras op het toneel: de Boutique Butcher. Vernieuwende ondernemers die het oude ambacht in ere herstellen. Ook via deze link de Tobacco Dock in Londen.  Eens per jaar verandert Tobacco Dock in een bedevaartsoort voor carnivoren. Tientallen internationale chefs, rokende grills en smokers waar vlees met verhaal op wordt bereid, […]

Lees meer

KISS, Keep It Stupid Simple

KISS, Keep It Stupid Simple. We gaan terug naar oer, transparant, herkenbaarheid en zonder opsmuk. Hou het lekker simpel. Een pakkend filmpje gewoon even ter inspiratie. http://magazine.foodinspiration.com/nl/magazine/8874/770492/vision_2015.html

Lees meer

Vijf hoofdtrends in nieuwe verdienmodellen

Out of the box verkopen op basis van de nieuwe trends: Keuze voor een nieuwe bril, aan de hand van jouw ingestuurde foto. Mix zelf je muesli online en maak je keuze uit tachtig verschillende soorten en bepaal de hoeveelheid die je bezorgt wil hebben. The Smart-ass Club: Dit bedrijf berekent op basis van je […]

Lees meer

VOLOP KANSEN VOOR FYSIEKE WINKELS IN 2020 MITS..

De afgelopen jaren is de omzet in de hele detailhandelssector gedaald met ruim 7 miljard euro. Veel winkels happen naar adem en kunnen geen enkele tegenslag meer verwerken. Ook de supermarkten groeien niet meer. Dat heeft vooral te maken met de enorme prijzenslag en het gebrek aan innovatie en vernieuwing. Toegevoegde waarde gaat het nieuwe […]

Lees meer

Van der Valks Versmarkt: verrassende logica

Onze klanten zijn op zoek naar unieke, lekkere, ambachtelijke en toch betaalbare producten en gerechten. Story telling rond food wordt dominant. Supermarkten, restaurantformules, maar ook landschappen van potentiele foodconcepten bieden ruimte aan deze trend. Hartstikke logisch dus dat Van der Valk daarop in is gesprongen met een nieuwe Versmarkt. http://fsin.nl/blog/van-der-valks-versmarkt-verrassende-logica  

Lees meer

Wat staat de Nederlandse retail in 2015 te wachten?

Komen excelleren en vernieuwen al in uw ondernemerswoordenboek voor? En straalt u ook al warmte uit naar de consument? Om boven het maaiveld uit te komen is het van belang om de behoefte van consumenten te kennen en daarop in te spelen. In onderstaand stuk staan een aantal groter groeiende behoeftes en ontwikkelingen van die […]

Lees meer

Opinie – Wees eens hard voor de binnenstad

Het teruglopen van omzetten bij bedrijven in de binnenstad heeft met meerdere trends en keuzes te maken. Niet alleen heeft een ondernemer hier vaak de hand in, ook gemeentes kunnen de binnenstad zo saai maken dat consumenten liever naar andere onderscheidende steden gaan. Als de kwaliteit, maar ook beleving en het aanbod niet in het […]

Lees meer

De Foodtrends voor 2015

We zagen het natuurlijk al aankomen, maar in de verwachte trends van 2015 zien we steeds bewustere consumenten. We willen weer naar de oorsprong van de producten, minder weggooien, gezonder eten en we nemen weer de tijd om met eten bezig te zijn, door bijvoorbeeld samen te koken. Ook de volgende generatie nemen we aan […]

Lees meer

Filmpje Boek Prikkel de Koopknop

Het spel moet anders gespeeld gaan worden. Hoe pakken winkeliers en retailers de nieuwe kansen? Onderscheidende winkelconcepten zijn van belang hierbij en Carin Frijters laat in haar boek ‘Prikkel de Koopknop’ nieuwe regels, mogelijkheden en inspirerende casussen zien.

Lees meer