Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Consument betaalt graag voor herkomstinformatie karbonade’

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Consumenten willen vooral informatie over de wijze waarop de […]

Lees meer

‘markt vleesvervangers groeit met 12%’

De markt voor vleesvervangers is de afgelopen 5 jaar met 12 procent gegroeid. Dat heeft te maken met een verschuiving van dierlijke eiwitten naar plantaardige eiwitten. Deze ontwikkeling biedt kansen voor de AGF, vissector én de horeca. Dat blijkt uit onderzoek van de ABN AMRO. Vlees staat in het middelpunt van… lees het artikel van Entree Magazine verder door […]

Lees meer

‘JONGERENICONEN 2018 – Dealen met Insta-dialectiek’

Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2018? Voor het 22ste jaar in successie presenteert dezelfde auteur op basis van 89 onderzoeken, artikelen, feedback van trendwatchers en fingerspitzengefühl 9 nieuwe ‘Jongereniconen’: een rijk gevulde longread, handig verdeeld over thema’s om nieuwe insights te vinden. Anticipeer op toenemende dialectiek, de belangrijkste trends en leer tijdig […]

Lees meer

‘Winst maken zonder winstoogmerk’

Food is hot, en start-ups zijn happening. Voeg daar foodproducenten, voedingswetenschappers en -techneuten aan toe en er ontstaat een bruisende dynamiek. Het is precies die dynamiek die je ervaart als je binnen stapt bij het Future Food Urban Coolab. Deze foodhub in Bologna opende begin november de deuren en is een plek waar mensen bij elkaar komen om hun kennis over […]

Lees meer

‘Keuken in de super: vier gouden regels’

Coop Vandaag, AH Deli Kitchen en Plus Makerij proberen alle drie gemakswaarde toe te voegen op de winkelvloer. Goed personeel, variatie, ronde prijzen en reuring. Het zijn de gouden regels van de supermarktkeuken. Een ‘keuken’ naar de supermarkt brengen: het blijft een hachelijke zaak. De belofte is ultravers assortiment, veel variatie en hoge omloopsnelheden. De praktijk […]

Lees meer

‘Omzet duurzaam vers stijgt explosief’

BUNNIK – De omzet van duurzame verse producten is in een jaar tijd met maar liefst 29 procent gestegen tot €1,6 miljard. Dit heeft Patrick van der Zee, retail director van onderzoeksbureau IRI, vanmorgen op het Het Nationale Verscongres in Bunnik bekendgemaakt. Het gaat om versproducten die onder een duurzaamheidskeurmerk – Beter Leven, Fair Trade, […]

Lees meer

‘Consument voorziet groeispurt in online boodschappen’

Consumenten verwachten in 2022 achttien procent van hun bestedingen aan food- en nearfoodproducten online te doen. Nu ligt dat percentage nog op drie procent, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow onder vijfduizend consumenten. Food/nearfood en health & beauty-producten behoren nu nog tot de minst volwassen online markten. De meest genoemde reden om […]

Lees meer