Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Winkel zonder kassa voor AH’

AMSTERDAM – Het duurt niet lang meer voordat je bij Albert Heijn kunt winkelen zonder langs een kassa te moeten. Ingenieus Albert Heijn werkt achter de schermen hard aan een kassaloos-systeem. „Het zal er anders uitzien dan bij Amazon”, zegt Kolk. De grootste webwinkel ter wereld heeft voor het eigen personeel al zo’n winkel in de […]

Lees meer

‘Bonen met meer bite zijn nu erg hot’

Vegaburgers, sta-zakken, slurpfruit, hippe bonenmixen: conservenfabrikanten halen alles uit de kast om ons aan groenten en fruit te krijgen en te houden. Marktleider HAK leidt de weg, maar volgt nog altijd oma’s recept. ‘Koosje’ noemde de oude mijnheer Hak hem. Dit om hem te onderscheiden van zijn vader, die ook Koos van Leeuwen heette en […]

Lees meer

‘Vloeken in de kerk mag’

Consumentengedrag verandert. De klant wil gemak, ook wel ‘convenience’ genoemd. Snel, gemakkelijk en als het kan ook nog een beetje leuk. De jonge generatie denkt al helemaal niet meer in traditionele verszaken, zoals de bakker, de slager en de groenteboer. Jongeren vinden het eigenlijk heel gek dat ze bij de slager naast een belegd broodje […]

Lees meer

‘Tachtigduizend bezoekers op AH Buitendag’

ZAANDAM – Ruim 80.000 mensen hebben tijdens de AH Buitendag gebruik gemaakt van de mogelijkheid om boeren, telers en leveranciers van Albert Heijn te bezoeken. Zij konden bij zo’n 70 boeren, telers en leveranciers van Albert Heijn terecht en kregen daar uitleg over de herkomst van producten die bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn. Ook kon […]

Lees meer

‘Hulde voor de magnetronmaaltijd!’

Naar de biologische supermarkt om zelf thuis te koken? Da’s slecht voor de portemonnee, slecht voor de planeet en zelfs slecht voor de emancipatie. Aldus NRC-columnist en microbioloog Rosanne Hertzberger in haar nieuwe boek ‘Ode aan de E-nummers’.   Klik hier voor het artikel in De Volkskrant van Tonie Mudde, via Blendle. Foto: Valentina Vos

Lees meer

‘FSIN: speciaalzaken hebben toekomst’

Speciaalzaken hebben zeker wel een toekomst, maar dan moeten ze zich daadwerkelijk richten op het ‘speciaal’ zijn. De ‘gewone’ speciaalzaak legt het af. Dat is de conclusie van het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een onderzoek naar de toekomst van de speciaalzaak. Directeur Jan-Willem Grievink presenteerde maandagmiddag de onderzoeksresultaten tijdens een branche-event van het Vakcentrum […]

Lees meer

‘De ontdekking: Krokettenkunst’

Deze kroketten zijn een omweg waard! Het is half tien in de ochtend en in de keuken van cafetaria Prinsen staat het vermogen van de kachel al op vol. We zijn op bezoek bij krokettenkoning Rien Prinsen en zijn vrouw Edel. In hun snackbar verheffen ze de oer-Hollandse snack tot ware kunst. Klik hier voor […]

Lees meer

‘Eerste nieuwe Wok to Go in april open’

De formule Wok to Go wil binnen drie jaar honderd locaties in Nederland, zowel stand alone als shop-in-shop. Voormalig FHC-directeur Wim Markwat gaat de formule in Nederland ontwikkelen. De eerste nieuwe vestiging wordt in april verwacht. Klik hier voor het gehele artikel op Foodvisie.nl.

Lees meer