Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Vijf trends in biologisch assortiment’

De markt voor biologisch is aan het veranderen. Biologische kruidenierswaren groeien in omzet inmiddels harder dan biologisch vers. Foodmagazine zet de trends rond dit natuurlijke assortiment op een rijtje. Ook in 2017 zal de grootste groei in biologisch naar verwachting uit de supermarkten komen. Brancheorganisatie Bionext wijst op de positieve ontwikkelingen in de eerste helft van […]

Lees meer

‘Vlog Foodsafari: craftmanship bij kleine ondernemers’

Kim de Smit is eigenaresse van Foodsafari.nl en vlogt iedere twee weken voor Foodmagazine op inspirerende dingen in foodretail. Craftmanship is een trend die vooral zichtbaar is bij de kleinere ondernemers. Zij zijn simpelweg flexibeler en hebben soms meer specialistische kennis dan een grotere retailer. Klik hier om het hele artikel te lezen.

Lees meer

‘Is jouw domeinnaam wel beschermd?’

Je hebt een goede naam als domeinnaam vastgelegd; heel mooi maar let op, de naam is nog niet beschermd en anderen kunnen hier zelfs nog mee aan de haal gaan! Voorbeeld: Stel dat je kleding/shirts wil gaan verkopen onder de naam STRIHS; je hebt de domeinnaam strihs.nl vastgelegd en gaat rustig aan de slag met […]

Lees meer

‘Perfecte aanvulling op de slagerij’

Gert en Yvonne Schuiteman van de gelijknamige Keurslagerij in Garderen hebben naast hun slagerij de broodjeszaak Broodjes & Lunch geopend. Hier worden voornamelijk producten uit het eigen bedrijf geserveerd. ‘Het horecagedeelte is een mooie aanvulling, die in het verlengde van de slagerij ligt’, zeggen de ondernemers over hun tweede bedrijf.   Klik hier om het […]

Lees meer

‘Vergrijzing als kans’

Tussen 2000 en 2030 verdubbelt het aantal 65-plussers in Nederland. Met 4,25 miljoen 65-plussers in 2030 wordt de ‘oudere’ consument steeds belangrijker. In 2030 zijn 65+ huishoudens goed voor naar schatting 35% van de totale consumentenbestedingen. Toch speelt 70% van de ondernemers nog niet in op vergrijzing. Dirk Mulder, Sectormanager Food & Retail: “De sterke […]

Lees meer

‘Ruyghveen: ‘Ketensamenwerking garandeert kwaliteit’

De samenwerking tussen vier varkenshouders, een slager en een vleesverwerker vormt de basis voor het nieuwe Ruyghveen-vleesconcept, dat in mei van dit jaar werd gepresenteerd. Ruyghveen staat voor vlees uit de Peel, met een goede kwaliteit, een volledig transparante keten en een gemiddelde prijsstelling. Zowel slagers als consumenten reageren positief. De basis voor het Ruyghveen-concept […]

Lees meer

‘Slagerszoon opent worstspeciaalzaak in Arnhem’

Voormalig chefkok en slagerszoon Matthias Peuser opent de eerste worstspeciaalzaak in Arnhem: Woarst. De zaak is mede gefinancierd door crowdfunding. In de winkel zullen alle ingrediënten voor een borrel te vinden zijn: droge worst, wijn, bier en belegde broodjes. Matthias Peuser, eigenaar van Woarst, is voor zijn speciaalzaak continu op zoek naar producten die in […]

Lees meer