Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Is jouw domeinnaam wel beschermd?’

Je hebt een goede naam als domeinnaam vastgelegd; heel mooi maar let op, de naam is nog niet beschermd en anderen kunnen hier zelfs nog mee aan de haal gaan! Voorbeeld: Stel dat je kleding/shirts wil gaan verkopen onder de naam STRIHS; je hebt de domeinnaam strihs.nl vastgelegd en gaat rustig aan de slag met […]

Lees meer

‘Perfecte aanvulling op de slagerij’

Gert en Yvonne Schuiteman van de gelijknamige Keurslagerij in Garderen hebben naast hun slagerij de broodjeszaak Broodjes & Lunch geopend. Hier worden voornamelijk producten uit het eigen bedrijf geserveerd. ‘Het horecagedeelte is een mooie aanvulling, die in het verlengde van de slagerij ligt’, zeggen de ondernemers over hun tweede bedrijf.   Klik hier om het […]

Lees meer

‘Vergrijzing als kans’

Tussen 2000 en 2030 verdubbelt het aantal 65-plussers in Nederland. Met 4,25 miljoen 65-plussers in 2030 wordt de ‘oudere’ consument steeds belangrijker. In 2030 zijn 65+ huishoudens goed voor naar schatting 35% van de totale consumentenbestedingen. Toch speelt 70% van de ondernemers nog niet in op vergrijzing. Dirk Mulder, Sectormanager Food & Retail: “De sterke […]

Lees meer

‘Ruyghveen: ‘Ketensamenwerking garandeert kwaliteit’

De samenwerking tussen vier varkenshouders, een slager en een vleesverwerker vormt de basis voor het nieuwe Ruyghveen-vleesconcept, dat in mei van dit jaar werd gepresenteerd. Ruyghveen staat voor vlees uit de Peel, met een goede kwaliteit, een volledig transparante keten en een gemiddelde prijsstelling. Zowel slagers als consumenten reageren positief. De basis voor het Ruyghveen-concept […]

Lees meer

‘Slagerszoon opent worstspeciaalzaak in Arnhem’

Voormalig chefkok en slagerszoon Matthias Peuser opent de eerste worstspeciaalzaak in Arnhem: Woarst. De zaak is mede gefinancierd door crowdfunding. In de winkel zullen alle ingrediënten voor een borrel te vinden zijn: droge worst, wijn, bier en belegde broodjes. Matthias Peuser, eigenaar van Woarst, is voor zijn speciaalzaak continu op zoek naar producten die in […]

Lees meer

‘Alleen sukkels hebben het druk’

Druk druk druk Wie het altijd druk heeft, heeft het niet begrepen. Er is niks mis met een vol, actief leven, good for you, zegt Tony Crabbe, bedrijfspsycholoog. Maar de staat van „busyness” waarin we tegenwoordig onophoudelijk verkeren; het wordt tijd die achter ons te laten. In Busy: how to thrive in a world of too […]

Lees meer

‘De sterren onder de groentemannen’

De Michelinsterren zijn een begrip. Altijd weer een spannende tijd in de restaurantbranche. Wie wel en wie niet? Wie krijgt er één bij en wie heeft er drie? Maar nu zijn er ook sterren in een andere branche, waar men geen appels met peren vergelijkt: de groente- & fruitmannen van Nederland. De organisatie van de […]

Lees meer

‘Het bijzondere verhaal van AH Vleuterweide’

VLEUTEN – ‘Een supermarkt is veel meer dan een gebouw met vier muren. We moeten middenin de samenleving staan met activiteiten op en rond de winkelvloer.’ Dat willen Jerry de Leeuw en Gerard van Hulzen op de Dag van de Supermarkt duidelijk maken, als ondernemers een kijkje nemen in hun topbedrijf. AH Vleuterweide is niet […]

Lees meer

‘Vleesch en Vis’

Jurgen Buurman voelt zich als een vis in het water met zijn bedrijf Buurman Vleesch en Vis. Toen het pand van de buren vrij kwam, besloot de slager uit te breiden: niet met een nog grotere slagerij, maar met een viswinkel. ‘De klanten in de slagerij zijn gemiddeld wat ouder, de visklanten juist jong’ Uit […]

Lees meer