Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Alleen sukkels hebben het druk’

Druk druk druk Wie het altijd druk heeft, heeft het niet begrepen. Er is niks mis met een vol, actief leven, good for you, zegt Tony Crabbe, bedrijfspsycholoog. Maar de staat van „busyness” waarin we tegenwoordig onophoudelijk verkeren; het wordt tijd die achter ons te laten. In Busy: how to thrive in a world of too […]

Lees meer

‘De sterren onder de groentemannen’

De Michelinsterren zijn een begrip. Altijd weer een spannende tijd in de restaurantbranche. Wie wel en wie niet? Wie krijgt er één bij en wie heeft er drie? Maar nu zijn er ook sterren in een andere branche, waar men geen appels met peren vergelijkt: de groente- & fruitmannen van Nederland. De organisatie van de […]

Lees meer

‘Het bijzondere verhaal van AH Vleuterweide’

VLEUTEN – ‘Een supermarkt is veel meer dan een gebouw met vier muren. We moeten middenin de samenleving staan met activiteiten op en rond de winkelvloer.’ Dat willen Jerry de Leeuw en Gerard van Hulzen op de Dag van de Supermarkt duidelijk maken, als ondernemers een kijkje nemen in hun topbedrijf. AH Vleuterweide is niet […]

Lees meer

‘Vleesch en Vis’

Jurgen Buurman voelt zich als een vis in het water met zijn bedrijf Buurman Vleesch en Vis. Toen het pand van de buren vrij kwam, besloot de slager uit te breiden: niet met een nog grotere slagerij, maar met een viswinkel. ‘De klanten in de slagerij zijn gemiddeld wat ouder, de visklanten juist jong’ Uit […]

Lees meer

‘Dynamic pricing: grote kans voor kleine ondernemer’

Dynamic pricing: de prijs van een product staat niet vast en deze wordt bepaald door bepaalde omstandigheden of afspraken. Deze manier van pricing biedt juist de kleine ondernemer mogelijkheden, zegt Albert Vinkenborg, oud-ondernemer en bedrijfsadvisieur. In de luchtvaartindustrie is dynamic pricing inmiddels een normaal middel. De prijs van de tickets wordt vaak aangepast naargelang de […]

Lees meer

‘Thuisbezorgmaaltijden soms onder de maat’

Sommige thuisbezorgmaaltijden bevatten te veel bacteriën. Dat blijkt uit onderzoek van Nutrilab, in opdracht van Omroep MAX. De bevindingen zijn zorgelijk, omdat de maaltijden veelal zijn bestemd voor oudere mensen, die door hun vaak broze gezondheid vatbaarder zijn voor ziekte, aldus Nutrilab. Nutrilab onderzocht zowel een gewone Hollandse als een vegetarische maaltijd van aanbieders Apetito, […]

Lees meer

‘Rabobank: Nederlanders eten gezonder’

55 procent van de Nederlanders geeft aan dat zij het afgelopen jaar gezonder zijn gaan eten. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek door GfK in opdracht van de Rabobank. Vooral dertigers maken zich druk om wat zij eten, concludeert Rabobank uit het rapport. Rabobank: ‘Gezond is niet duurder’ Klik hier voor het gehele artikel.

Lees meer

‘The Next Big Small Brand’

Welke namen en merken hebben het foodbastion de afgelopen jaren op z’n kop gezet? En belangrijker: waaraan herken je aanstormende talenten met ambitie? Lees alles over onderstaande Grote Kleine merken: BurgerFi (natural burgers, fries, dogs, custard, beers, wines Frites Atelier Amsterdam STACH (maaltijden, soepen, salades, broodjes, koffie, wijn) Whole Foods (Market) Klik hier voor het levendige artikel […]

Lees meer

‘Food Data: klant wil meer betalen voor vlees’

Consumenten zijn steeds vaker bereid extra te betalen voor vlees met een dierenwelzijnskeurmerk. De markt voor duurzaam en biologisch vlees neemt daardoor een enorme vlucht, zo blijkt uit de 5e Vion Consumer Monitor. De Vion Consumer Monitor is erop gericht vleeskopers en aankoopproces van vlees beter te begrijpen. Het onderzoek is door het vleesconcern voor de […]

Lees meer