Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Stimuleer je medewerkers en maak fans van je klanten’

Eén kleine verandering per dag doorvoeren, werkt beter dan in één keer alles veranderen, geeft marketingconsultant Jos Burgers de ondernemers mee tijdens de Week van de Ondernemer in Utrecht. Om je klanten in fans te veranderen, moet je vooral je medewerkers inspireren om daaraan mee te werken. Burgers begint zijn verhaal met een disclaimer, want […]

Lees meer

‘Bouillon, de nieuwe koffie!’

Het klinkt ietwat gek: bouillon als gezond alternatief voor koffie. Toch duiken er over de hele wereld bouillonbars op die de vloeistof als dé warme drank van de toekomst proberen te positioneren. Het is een simpel proces: goede kwaliteit botten, water, groenten en kruiden laten koken voor zo’n zestien tot vierentwintig uur. Over de hele […]

Lees meer

‘Aan tafel bij de klant!’

Wie is de klant van morgen? In mijn vorige column schreef ik, dat ik de uitdaging aan zou gaan om de klant van morgen te onderzoeken, om fans te creëren, om achter de behoefte van de klant van morgen te komen. Twee maanden geleden werden wij benaderd door ING Bank om…. Verder lezen? Klik hier […]

Lees meer

‘Keurslager Jellema ontvangt als eerste slagerij Beter Leven keurmerk’

Jellema’s Keurslagerijen, met vestigingen in Klazienaveen en Emmen, hebben onlangs als eerste slagerij het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming voor varkensvlees met één ster gekregen. De controle-systematiek is gebaseerd op het compleet vervangen van een vleessoort. Jellema verkoopt dus geen regulier varkensvlees meer.   Klik hier om het hele artikel te lezen van Vleesmagazine.nl. […]

Lees meer

‘Winkel zonder kassa voor AH’

AMSTERDAM – Het duurt niet lang meer voordat je bij Albert Heijn kunt winkelen zonder langs een kassa te moeten. Ingenieus Albert Heijn werkt achter de schermen hard aan een kassaloos-systeem. „Het zal er anders uitzien dan bij Amazon”, zegt Kolk. De grootste webwinkel ter wereld heeft voor het eigen personeel al zo’n winkel in de […]

Lees meer

‘Bonen met meer bite zijn nu erg hot’

Vegaburgers, sta-zakken, slurpfruit, hippe bonenmixen: conservenfabrikanten halen alles uit de kast om ons aan groenten en fruit te krijgen en te houden. Marktleider HAK leidt de weg, maar volgt nog altijd oma’s recept. ‘Koosje’ noemde de oude mijnheer Hak hem. Dit om hem te onderscheiden van zijn vader, die ook Koos van Leeuwen heette en […]

Lees meer

‘Vloeken in de kerk mag’

Consumentengedrag verandert. De klant wil gemak, ook wel ‘convenience’ genoemd. Snel, gemakkelijk en als het kan ook nog een beetje leuk. De jonge generatie denkt al helemaal niet meer in traditionele verszaken, zoals de bakker, de slager en de groenteboer. Jongeren vinden het eigenlijk heel gek dat ze bij de slager naast een belegd broodje […]

Lees meer