Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Fotorepo: ‘Halal-Jumbo’ Amsterdam’

AMSTERDAM – Jumbo opende woensdag op Plein 40-45 in Amsterdam Slotermeer een filiaal waarin meer dan in welke andere Jumbo de focus ligt op allochtone klanten. De winkel heeft het breedste halalassortiment van de formule, is de eerste die dagvers Turks en Marokkaans brood verkoopt en heeft de grootste sortering etnisch assortiment. ‘Ik word hier heel […]

Lees meer

‘Omzet speciaalzaak herstelt zich’

In 2015 kocht de Nederlandse consument voor 56 miljard euro aan voedingsmiddelen. Hiervan is 7,4 miljard euro uitgegeven in voedselspeciaalzaken zoals de slager, bakker, slijter of groenteman. Veel specialisten hebben moeilijke jaren achter de rug. Tussen 2007 en met 2015 daalden de verkoopvolumes van speciaalzaken met ongeveer 29 procent en ging de omzet met zo’n […]

Lees meer

‘Ga gewoon retailen’

Wat bijzonder dat er zoveel te doen is over de recente teloorgang van diverse retailformules. Allerlei excuses worden verzonnen voor de falende directieleden en bestuurders om te voorkomen dat ze de hand in eigen boezem steken. Veel formules hebben gewoonweg geen bestaansrecht meer, omdat ze vergeten zijn de consument te volgen, de consument niet meer […]

Lees meer

‘Tien verspillingen die u gemakkelijk kunt voorkomen’

‘Tien verspillingen die u gemakkelijk kunt voorkomen’

In opleiding en carrière worden managers geschoold in diverse vormen van leiderschap en bedrijfsvoering. Bij de invoering van een nieuw managementsysteem, kunt u gebruikmaken van verschillende hulpmiddelen (tools). Het begint echter met de bereidheid om anders te denken. Een belangrijke reden voor het niet slagen van een nieuwe werkwijze heeft te maken met de gedachte: […]

Lees meer

‘7 contentmarketing tips’

Met deze tips voor je marketingstrategie breng je jouw bedrijf nog gemakkelijker onder aandacht. Of het nu gaat om nieuwsbrieven, de website, blogs, of social media. Goede contentmarketing verhoogt je naamsbekendheid, informeert gasten wie je bent en wat je doet, en leidt tot meer business. Klik hier voor het gehele artikel.

Lees meer

‘Supermarktklant verlaat het midden van de markt’

Krantentitel: ‘Supermarktklant wil luxe shoppen óf supergoedkoop uit zijn’ Net als in de rest van de detailhandel gebeurde, krimpt ook bij supermarkten het midden van de markt. Supermarktklanten kiezen voor luxe producten óf lage prijzen, zo leren ervaringen in het buitenland. Winkelformules die ergens daartussenin blijven zitten, lopen het risico aan twee kanten te worden […]

Lees meer

‘Twintig voorspellingen over de retailtoekomst’

Dat de detailhandel aan verandering onderhevig is, mag een flink understatement worden genoemd. De faillissementen van V&D en Macintosh worden niet zelden verklaard door een gebrek aan aanpassingsvermogen. Retailers die wel op tijd hebben geschakeld staan echter al weer voor de volgende ‘nieuwe realiteit’. Maar wat is die realiteit eigenlijk? Het Britse adviesbureau Retail Vision […]

Lees meer

‘Hoe Whole Foods hipsters wil lokken’

In de supermarkt direct een nieuwe tattoo zetten. Dat is volgens Whole Foods wat jongeren willen. De nieuwe 365-formule wordt niet alleen de plek om boodschappen te doen, maar ook voor andere ‘belevingen’. Blijvende ervaringen, dus. Een tattoo bij de boerenkool, Whole Foods vindt het geen gekke gedachte. De Amerikaanse supermarktketen kondigde vorig jaar zijn […]

Lees meer