Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘JONGERENICONEN 2018 – Dealen met Insta-dialectiek’

Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2018? Voor het 22ste jaar in successie presenteert dezelfde auteur op basis van 89 onderzoeken, artikelen, feedback van trendwatchers en fingerspitzengefühl 9 nieuwe ‘Jongereniconen’: een rijk gevulde longread, handig verdeeld over thema’s om nieuwe insights te vinden. Anticipeer op toenemende dialectiek, de belangrijkste trends en leer tijdig […]

Lees meer

‘Winst maken zonder winstoogmerk’

Food is hot, en start-ups zijn happening. Voeg daar foodproducenten, voedingswetenschappers en -techneuten aan toe en er ontstaat een bruisende dynamiek. Het is precies die dynamiek die je ervaart als je binnen stapt bij het Future Food Urban Coolab. Deze foodhub in Bologna opende begin november de deuren en is een plek waar mensen bij elkaar komen om hun kennis over […]

Lees meer

‘Keuken in de super: vier gouden regels’

Coop Vandaag, AH Deli Kitchen en Plus Makerij proberen alle drie gemakswaarde toe te voegen op de winkelvloer. Goed personeel, variatie, ronde prijzen en reuring. Het zijn de gouden regels van de supermarktkeuken. Een ‘keuken’ naar de supermarkt brengen: het blijft een hachelijke zaak. De belofte is ultravers assortiment, veel variatie en hoge omloopsnelheden. De praktijk […]

Lees meer

‘Omzet duurzaam vers stijgt explosief’

BUNNIK – De omzet van duurzame verse producten is in een jaar tijd met maar liefst 29 procent gestegen tot €1,6 miljard. Dit heeft Patrick van der Zee, retail director van onderzoeksbureau IRI, vanmorgen op het Het Nationale Verscongres in Bunnik bekendgemaakt. Het gaat om versproducten die onder een duurzaamheidskeurmerk – Beter Leven, Fair Trade, […]

Lees meer

‘Consument voorziet groeispurt in online boodschappen’

Consumenten verwachten in 2022 achttien procent van hun bestedingen aan food- en nearfoodproducten online te doen. Nu ligt dat percentage nog op drie procent, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow onder vijfduizend consumenten. Food/nearfood en health & beauty-producten behoren nu nog tot de minst volwassen online markten. De meest genoemde reden om […]

Lees meer

‘Portland Pioneers’

Portland is een foodstad van formaat. De smaakinnovaties die hier worden gedaan zijn de mainstream ver vooruit. Als sprekers op de catwalk van de Food Inspiration Days bewezen vier ondernemers uit Portland live aan het publiek dat hun stad één van de meest innovatieve foodsteden ter wereld is. Klik hier en lees over de ‘Portland Pioneers’.

Lees meer

‘Mega Vega, the End of Good Enough’

In steeds meer restaurants zijn groenten de nieuwe sterren op het bord. Ook in deze ‘groene wereld’ geldt: the End of Good Enough’. Een salade van seizoensgroenten is niet meer voldoende voor de Instagram-ingewijden. Deze concepten snappen dat, en gaan een stapje verder. Klik hier voor de verschillende concepten op Food Inspiration Magazine.com.

Lees meer