Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘McDonald’s’ beweging van retail naar restaurant’

De afgelopen drie jaar maakte McDonald’s een cultuurverandering door, die het bedrijf openbrak. Meer dan ooit staat de gast centraal. In gesprek met Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland, over de nieuwe groeistrategie, het inspelen op veranderende behoeften en de noodzaak om fastfood te herdefiniëren. Hele artikel lezen? Door te klikken op deze link […]

Lees meer

‘De potentie van jongeren’

Het belang van vers in de thuis-consumptie blijft stijgen; maar ondanks dat neemt het aandeel dat versspeciaalzaken hierin hebben af. Kwam in 2014 nog 5% van de totale levensmiddelenomzet bij versspeciaalzaken in de kassa, in 2018 is dat percentage gedaald naar 4,2%. Uitgedrukt in euro’s hebben we het over een omzetverlies van bijna € 200 […]

Lees meer

‘Slagersbranche zoekt boeren’

Binnen nu en tien jaar stoppen vijfhonderd slagerijen, omdat zij geen opvolger hebben. Branchevereniging Koninklijke Nederlandse Slagers is daarom naarstig op zoek naar foodondernemers. Volgens haar zijn (stoppende) boeren de doelgroep om in het nieuwe slagersvak te stappen. De slager vergrijst en heeft geen opvolger. Uit de nieuwste cijfers van het CBS blijkt dat het […]

Lees meer

‘Zondagsomzet: feiten en cijfers’

DOETINCHEM – De zondag is inmiddels goed voor voor 5,6 procent van de supermarktomzet. Vooral jongeren doen vaak boodschappen op zondag. Dirk van den Broek is van alle supermarkten de keten met het hoogste aandeel op zondag. De feiten en cijfers over de zondagsomzet op een rijtje. De zondagsomzet van Nederlandse supermarkten is aan het […]

Lees meer

‘Meneer Wateetons brengt ‘Worstbijbel’ uit’

Meneer Wateetons heeft onlangs de ‘Worstbijbel’ op de markt gebracht. Dit is een geheel herziene versie van het in 2011 gepubliceerde boek ‘Over Worst’. In het maar liefst 496 pagina’s tellende relaas beschrijft de auteur alle aspecten van worst maken. Voor aspirant-worstmakers heeft hij twee tips: ga aan de slag en word goede vrienden met […]

Lees meer

‘Consument betaalt graag voor herkomstinformatie karbonade’

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Consumenten willen vooral informatie over de wijze waarop de […]

Lees meer

‘markt vleesvervangers groeit met 12%’

De markt voor vleesvervangers is de afgelopen 5 jaar met 12 procent gegroeid. Dat heeft te maken met een verschuiving van dierlijke eiwitten naar plantaardige eiwitten. Deze ontwikkeling biedt kansen voor de AGF, vissector én de horeca. Dat blijkt uit onderzoek van de ABN AMRO. Vlees staat in het middelpunt van… lees het artikel van Entree Magazine verder door […]

Lees meer