Dé grote vraag voor winkelgebieden op dit moment is hoe zij bezoekers kunnen aantrekken, zorgen dat deze bezoekers het naar hun zin hebben, besteden en vervolgens regelmatig terugkeren. Bekijk het gehele artikel via deze link.
Lees meerWe houden u graag op de hoogte
Dé grote vraag voor winkelgebieden op dit moment is hoe zij bezoekers kunnen aantrekken, zorgen dat deze bezoekers het naar hun zin hebben, besteden en vervolgens regelmatig terugkeren. Bekijk het gehele artikel via deze link.
Lees meerInspiratie voor de wow-factor (voor kinderen) Het ontwikkelen van een relevant retailmodel dat de consument van nu bedient én klaar is voor de klant van morgen, is misschien wel de grootste uitdaging waar retailers voor staan. Wat gaat die laatste groep verwachten van de locaties waar ze hun aankopen doen? Ter inspiratie vier kidsretailers uit […]
Lees meerMet de komst van de Wet Werk en Zekerheid (WWZ) gaat het Nederlandse arbeids- en ontslagrecht ingrijpend veranderen. Ook de regels voor tijdelijke contracten worden aangepast met de bedoeling werknemers meer zekerheid te bieden. De flexibiliteit voor werkgevers wordt daarmee fors ingeperkt. Wijziging ketenregeling
Lees meerWij zijn gek op rijtjes. Klik hier voor weer een mooi rijtje met zes consumententrends volgens het FSIN.
Lees meerSinds 1 januari 2015 is de aanzegverplichting van kracht; een wettelijke verplichting om de werknemer met een tijdelijk contract op tijd te informeren over zijn toekomst. Hoe zit het nu precies met deze aanzegverplichting? En, hoe voorkom je boetes? In dit artikel een heldere uitleg en een kostbare tip!
Lees meerHoe ervaren jullie klanten, jullie service? Tillen jullie de service naar een hoger niveau? Kun jij de vertaling maken van dit filmpje van Lebbis naar jouw specifieke vak? Klik hier voor het hele artikel en het filmpje!
Lees meerDat een winkelconcept alleen werkt als het hele verhaal oprecht is en klopt, wisten wij al een tijdje. Nu de supermarkten door de mand vallen met hun zoveelste label, is dit hopelijk ook een eyeopener voor die laatste consumenten die vanuit gemak nog krampachtig in de goedheid van grote concerns probeerden te geloven. Voor ambachtelijke producten ga je […]
Lees meerMooi voorbeeld van Blurring: In de langgerekte winkel van Boon, met zo’n 1.000 meter vloeroppervlak, viert ‘blurring’ hoogtij. De nadruk ligt bij Boon’s Markt op verse producten en veel aanbiedingen. Er is meer aandacht voor kant-en-klaar en biologisch. Van Ek stopt als het ware La Place en Jumbo’s FoodMarket in één formule en dat op een […]
Lees meerOok het Verskantoor heeft een abonnementsmodel voor online versbezorging gelanceerd. Wekelijks kunnen consumenten bij Het Verskantoor een pakket aan groente en fruit bestellen en afhalen bij een vast afhaalpunt in hun buurt. Het doel is een landelijk netwerk van boeren, afhaallocaties en logistiek op te zetten. Zo ziet de speler ruimte voor afhaalpunten bij slagers […]
Lees meerPop-up stores zie je steeds vaker in de stad opduiken en even snel weer verdwijnen. Ze zorgen voor leven in de stad en brengen reuring met zich mee. Het winkellandschap is hierdoor aan het veranderen. Maar hoe reageert het publiek? Wat werkt nu echt als pop-up? Pop-up is maatwerk, maar kan zo leuk zijn! Lees […]
Lees meer