Inspiratie

We houden u graag op de hoogte

‘Bed, bad en nu ook brood bij IKEA’

In IKEA Delft is een Delftse bakkerij een pilot begonnen waarmee de woonretailer de vraag van zijn klanten naar versgebakken brood in kaart wil brengen. Als het foodconcept aanslaat, wordt het wellicht geïntegreerd in meer vestigingen. Via deze link is het hele gehele artikel te lezen.

Lees meer

‘De klant als held’

Het ontwikkelen van  het juiste beeld van jouw klant. Wie heb je nu in de winkel en wie wil je in de winkel? Op basis van jouw idee over de ideale klant, de klanten die je nu bedient, basisinformatie en interviews kun je een klantprofiel gaan ontwikkelen. Je kunt een persona zien als de held(in) in een […]

Lees meer

‘SVO publiceert Trendmonitor ‘Visie op beroepen’’

Aan de hand van SVO’s  Trendmonitor 2015, ‘Visie op beroepen’ heeft SVO een verscherpte visie op de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en beroepen geformuleerd. Met het publiceren van de trendmonitor stelt SVO deze visie ter beschikking aan alle bedrijven in de foodbranche: versspeciaalzaken, voedingsindustrie, supermarkten en fastservicebedrijven. In dit artikel laten ze een aantal veranderingen in […]

Lees meer

‘De zoektocht naar authenticiteit ‘

Een interessant radio-interview over de verschillende initiatieven van de online foodspelers die lokale produkten aan de man brengen bij lokale consumenten. Over de succesfactoren, maar ook over de nog te nemen hindernissen. “De nieuwe technologie maakt mogelijk dat de boer of de slager als lokale producent weer rechtstreeks contact heeft met lokale consumenten.” Klik hier voor het artikel […]

Lees meer

‘Tv heeft toekomst, maar wel op YouTube’

Patrick Severein geeft advies voor V&D en voor al die andere merken op YouTube: “Neem YouTube serieus. Maak het jezelf niet makkelijk. Pleur er niet zomaar een paar videootjes op. Denk na over je strategie. Over je helden. Over je formats. Het kan je heel veel extra fans opleveren. En klanten.” Het is een interessant […]

Lees meer

‘Het dervingspook: je blijft er op jagen’

“Derving: “het gemis van geld of goederen dat geen omzet kan genereren”. De oorzaken zijn divers, maar er zijn een paar hoogtepunten waar we als versverkoper dagelijks mee te maken hebben… …Als je weet dat men in ons land een dervingpercentage van 2 % van de omzet normaal aan het vinden is, heb ik daar […]

Lees meer

‘Terug naar vroeger met online-verswinkels’

Steeds meer consumenten willen ambachtelijke, verse producten van dichtbij. Die komen dus van de lokale slager, de groenteman, de kaas- en visboer. Een toverwoord daarbij lijkt ‘authentiek’. De verkopers van vers via internet schieten als paddenstoelen uit de grond gebruikmakend van internet en sociale media. Zij zeggen in te spelen op het gemis van deze […]

Lees meer